На початок
Як введення системи харчової безпеки сприяє розвитку бізнесу. Кейс вірменської компанії "Євротерм"

Як введення системи харчової безпеки сприяє розвитку бізнесу. Кейс вірменської компанії "Євротерм"

01 березня 2017, 17:01

Коли Ваге Казарян дивиться на стиглий абрикос, він бачить не просто фрукт, а можливості для розвитку бізнесу. Казарян є генеральним директором компанії «Євротерм» — основного виробника натуральних соків і консервованих овочів та фруктів у Вірменії, який продає свою продукцію як всередині країни, так і експортує закордон.

Ваге Казарян, генеральний директор «Євротерм», Вірменія
спікер VI Міжнародного форуму IFC з харчової безпеки

 

42-річний підприємець успішно керував компанією свого батька, що була заснована в 1990-х рр. Проте, «Євротерм», як і інші виробники, сильно постраждав від рецесії в 2014 році в Росії.

Коли продажі на ринку впали майже на третину, Казарян відчув, що саме час змінювати довгострокову стратегію компанії. І компанія, що мала річний обсяг продажів близько 8 мільйонів доларів, почала диверсифікувати експортні ринки, щоб стати привабливим партнером для роздрібної торгівлі (рітейлерів) в Європейському Союзі.

За підтримки консультацій з безпеки харчових продуктів IFC, «Євротерм» отримав сертифікат стандарту безпечності харчових продуктів, визнаний великими міжнародними рітейлерами і виробникками. Це зіграло вирішальну роль у зміні курсу компанії. Відтепер продукція компанії може конкурувати за споживачів у Європі та Північній Африці, де вимоги до якості і безпеки харчових продуктів  є високими.

«Недостатньо мати високу якість продукції, — пояснює Казарян, згадуючи ідею запровадження стандартів безпеки харчових продуктів. – Проведення сертифікації, яка визнана більшістю міжнародних гравців має вирішальне значення для доступу до ринків ЄС», — говорить він.

Запровадження сертифікації безпечності харчових продуктів покликане не тільки розширити свою клієнтську базу «Євротерма», але й зробити компанію більш ефективною. Після сертифікації «Євротерм» вдалося знизити вихід бракованої продукції більше ніж на 40%, а вартість утилізації відходів – на 15%.

«Ефективність –  це ключ до успішного бізнесу», — переконаний Казарян. Програміст за освітою, він постійно шукає способи знизити витрати і оптимізувати виробничі процеси, щоб стимулювати зростання і наростити експорт. Він вважає, що нинішні досягнення компанії сприяють підвищенню ефективності виробництва за рахунок залучення всіх співробітників, а не тільки лідерів, адже система контролю якості робить кожного з працівників відповідальними за результати бізнесу.

Сьогодні компанія «Євротерм» стабільно розвивається. Кількість співробітників подвоїлася за останні п’ять років — зі 180 осіб до 350-450, залежно від сезону. Нині й інші компанії Вірменії намагаються вводити вищі стандарти безпечності харчових продуктів, щоб не відставати від конкурентів.

«Євротерм» є однією з 80 компаній Європи та Центральної Азії, які отримали вигоду від рекомендації IFC щодо поліпшення безпечності харчових продуктів. Вищі стандарти безпечності харчових продуктів допомогли цим компаніям наростити свої продажі більше ніж на 205 млн доларів і залучити близько 270 млн доларів на фінансування у 2010-2015 рр.

Робота IFC щодо безпечності харчових продуктів є частиною стратегії розвитку агробізнесу в Європі та Центральній Азії, де країни мають усі природні ресурси, щоб стати провідним виробниками та експортерами сільськогосподарської продукції і підвищити глобальну продовольчу безпеку.

В IFC переконані, що підвищення стандартів безпечності харчових продуктів поліпшить бізнес-регулювання в галузі, забезпечить доступ до фінансування для фермерів, допоможе модернізувати сільськогосподарські виробничо-збутові ланцюжки, а також сприятиме підвищенню конкурентоздатності таких компаній як «Євротерм» і їх виходу на нові ринки.

Коли «Євротерм» отримав доступ до нових ринків, для компанії також відкрилися нові можливості на традиційних ринках.

«Сертифікація мала вирішальне значення у пом’якшенні впливу кризи в Росії на наші продажі. Ми не тільки знайшли нових клієнтів, але й зміцнили відносини з великими російськими мережами супермаркетів, які також високо цінують безпечність харчових продуктів», — говорить Казарян.

 

 

Сьогодні Євротерм – один з найбільших виробників соків, напоїв і консервованих овочів і фруктів Вірменії. Компанія продає свою продукцію на внутрішньому ринку, а також експортує в Росію, ЄС та США. В 2011 році її продажі перевищили 8 млн доларів. Компанія працює з місцевими і закордонними дистриб’юторами і постачає продукцію більше ніж у 1000 точок продажів у Вірменії. У червні 2012 року «Євротерм» вирішив установити в себе за підтримки IFC систему управління безпеки харчових продуктів на основі НАССР. Збудувавши нові переробні потужності, які відповідають міжнародним вимогам переробки харчових продуктів, «Євротерм» продемонстрував збільшення об’єму продажів на 1,2 млн доларів ще до кінцевого терміну запровадження системи управління харчових продуктів.

За матеріалами Міжнародної фінансової корпорації

 


 

Дізнайтеся більше про стратегії успіху на світовій арені завдяки впровадженню систем управління безпечністю харчової продукції від представників передових українських та міжнародних компаній на VI Міжнародному форумі IFC з харчової безпеки "УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ", що відбудеться 15 березня у Києві.

 

Підписка
Контакт
ПАРТНЕРСТВО
...
Анатолій
Циркун
tsyrkun@ucab.ua
УЧАСТЬ
...
Людмила
Дердійчук
derdiichuk@ucab.ua
ОРГАНІЗАЦІЯ
...
Максим
Лапа
m.lapa@ucab.ua
© 2017 UCABevent. All rights reserved.
Розробка та підтримка сайту: РАНСАЙТ ТОВ