На початок
Не всі компанії готові публічно звітувати про нефінансову інформацію

Не всі компанії готові публічно звітувати про нефінансову інформацію

13 листопада 2017, 15:32

Досягнення короткострокових цілей чи стале зростання вартості бізнесу у довгостроковій перспективі? Гідне майбутнє для наших дітей  та онуків чи безтурботне сьогодення? Мабуть, кожен із нас хоча б раз задумувався над такими питаннями. А чи задумувались ви над тим, який вплив на український бізнес матиме підписання Україною Паризької кліматичної угоди, чи Принципи відповідального інвестування ЄБРР, Міжнародної фінансової корпорації і Європейського інвестиційного банку. Найбільш повну відповідь на ці питання дає концепція сталого розвитку, про яку ми поговорили з Ольгою Чернігевич, провідним фахівцем Deloitte.

 У чому саме полягає ідея сталого розвитку?

Це загальна концепція стосовно необхідності встановлення балансу між задоволенням сучасних потреб людства і захистом інтересів майбутніх поколінь, включаючи їхню потребу в безпечному і здоровому довкіллі. В контексті бізнесу – це означає знаходити оптимальний баланс між розвитком та впливом, який компанія здійснює в своєму навколишньому середовищі.

 Наскільки ідея сталого розвитку реалістична для українського бізнесу?

Це вже реалії нашого бізнесу. Кожна компанія тією чи іншою мірою застосовує принципи сталого розвитку. Інша справа – глибина впровадження цієї концепції в усталені бізнес-практики та стратегічна спрямованість. Для когось це – періодична одноразова допомога певним категоріям населення і красиве висвітлення події у ЗМІ. Для іншого –  можливість за допомогою інструментів та ресурсів, наявних у компанії, в процесі ведення своєї діяльності вирішувати глобальні проблеми людства. Більшість компаній точково вирішують ті чи інші питання, і тому ефект – мінімальний.

 Чи готові українські компанії до розкриття нефінансової інформації?

Великі українські компанії вже публічно звітують про нефінансову інформацію: АрселорМіттал Кривий Ріг, Феррекспо, МХП, Нібулон, Нова Пошта – це тільки декілька компаній із довгого переліку. Більше того, варто зазначити, що цю ініціативу підхопили також і великі державні компанії, зокрема Енергоатом та Нафтогаз. Тут більше питання до того, як детально готові компанії розкривати ту чи іншу інформацію нефінансового характеру відповідно до вимог міжнародних стандартів. Одразу скажу, не всі готові до такого coming out.

 Які переваги дасть українському бізнесові (зокрема аграрному) дотримання принципів сталого розвитку?

Думаю, варто на це питання подивитись із декількох ракурсів. Якщо сфокусуватись на короткострокових вигодах, то це збільшення довіри зацікавлених сторін, зменшення операційних витрат. Якщо ж ми розглядаємо довгострокові перспективи, то це - формування пулу унікальних конкурентних переваг і збільшення частки ринку за рахунок охоплення нових сегментів, залучення і утримання талантів, мінімізація ризиків і стійкість бізнесу загалом.

Для довідки: Передумови виникнення, основні тенденції та діючі особи, досвід західноєвропейських та вітчизняних компаній у становленні відповідальних бізнес-практик та сталої моделі ведення бізнесу –  відповіді на ці та багато інших питань дізнайтеся в ході сесії «Sustainability: чи можливо в Україні досягнути рівня західних країн?» на конференції  «Ведення агробізнесу в Україні».

Підписка
Контакт
ПАРТНЕРСТВО
...
Анатолій
Циркун
tsyrkun@ucab.ua
УЧАСТЬ
...
Людмила
Дердійчук
derdiichuk@ucab.ua
ОРГАНІЗАЦІЯ
...
Максим
Лапа
m.lapa@ucab.ua
© 2017 UCABevent. All rights reserved.
Розробка та підтримка сайту: РАНСАЙТ ТОВ